a prístupnosť webových stránok (web accessibility)
Hodnotenie webových stránok vyhľadávačmi
-
Význam optimalizácie a prístupnosti webových stránok
-
Katalógy, internetové vyhľadávače a ich spôsob práce
-
Rozdiel medzi katalógom a vyhľadávačom
-
Open Directory Project
-
Internetový vyhľadávač Google
-
Hodnotenie webových stránok vyhľadávačmi
-
Správanie vyhľadávacích robotov (pavúkov)
-
Životný cyklus webových stránok z hľadiska vyhľadávačov
-
Spôsob zobrazovania webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania
-
Vplyvy na umiestnenie webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania
-
Supplemental index
-
Google Sandbox
-
-
Technické pravidlá SEO
-
Netechnické pravidlá SEO
-
Neetické SEO praktiky
-
Pravidlá pre tvorbu prístupných webových stránok
PageRank ako patent spoločnosti Google je algoritmus, ktorý meria dôležitosť webovej stránky na základe hodnoty odkazu vzhľadom na ostatné stránky, ktoré sú zaindexované vo vyhľadávači. Podobný vyhľadávací algoritmus využívajú aj ostatné vyhľadávače (Seznam S-Rank, Jyxo Rank, Compete Rank, Alexa Rank, SEOmoz Linkscape mozRank). Tieto algoritmy vyjadrujú pravdepodobnosť, že užívateľ, ktorý náhodne klikol na odkaz, narazí na danú webovú stránku. Stránka, na ktorú by mohol prísť častejšie, je pravdepodobne dôležitejšia – a má vyšší PageRank. Každá webová stránka, ktorá odkazuje na inú, zvyšuje PageRank odkazovanej stránky. Avšak tento algoritmus je len jeden z faktorov, ktorý vyhľadávače používajú pri vytváraní konečnej SERP.
Na zistenie aktuálneho hodnotenia webovej stránky je možné použiť množstvo on-line alebo off-line nástrojov (súčasť SEO softvéru, toolbary pre prehľadávače, rôzne webové stránky zobrazujúce aktuálnu rankovú hodnotu zadanej webovej stránky). Webové stránky s vyšším rankom bývajú spravidla vyhľadávačmi zaindexované skôr a reindexované častejšie.