a prístupnosť webových stránok (web accessibility)
Spôsob zobrazovania webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania
-
Význam optimalizácie a prístupnosti webových stránok
-
Katalógy, internetové vyhľadávače a ich spôsob práce
-
Rozdiel medzi katalógom a vyhľadávačom
-
Open Directory Project
-
Internetový vyhľadávač Google
-
Hodnotenie webových stránok vyhľadávačmi
-
Správanie vyhľadávacích robotov (pavúkov)
-
Životný cyklus webových stránok z hľadiska vyhľadávačov
-
Spôsob zobrazovania webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania
-
Vplyvy na umiestnenie webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania
-
Supplemental index
-
Google Sandbox
-
-
Technické pravidlá SEO
-
Netechnické pravidlá SEO
-
Neetické SEO praktiky
-
Pravidlá pre tvorbu prístupných webových stránok
Vzhľadom na to, že vyhľadávač je program a každý program je vytvorený trochu inak, niektoré vyhľadávače po stiahnutí stránky zaznamenávajú len jej prvé slová, niektoré ukladajú do svojej databázy jej celý obsah.
Výsledky vyhľadávania sa na SERP zobrazujú spravidla v tvare – titulok odkazu a text úryvku odkazu. Titulok odkazu odráža obsah HTML prvku <title> na danejvyhľadanej stránke. Text úryvku je preberaný prevažne z textu stránky. Vyhľadané kľúčové slová sú v rámci výsledkov zvýraznené.
Obr. 2 Výsledky vyhľadávania vo vyhľadávači Google
Pre zobrazovanie výsledkov využívajú vyhľadávače tri prístupy, ktoré často kombinujú:
– zobrazovanie okolia kľúčového slova – obsah úryvku odkazu je tvorený časťami viet, v ktorých sa kľúčové slová zobrazujú a ktoré najviac odpovedajú hľadanému slovu
– zobrazovanie obsahu metaznačiek – vyhľadávač zobrazuje popis v metaznačkách Description
– zobrazovanie popisu z katalógov – niektoré vyhľadávače (MSN) používajú pre zobrazenie úryvku textu odkazu popis z katalógu ODP